עגלת קניות
סל הקניות שלך ריק
זיהוי ושיום רגשות חשוב ביותר לפיתוח יכולת לוויסות רגשי, מיומנויות חברתיות ושליטה עצמית. היכולת להתבונן ברגשות שלנו ולהבין את הרגשות שלי ושל האחר, מהווה חוליה התפתחותית משמעותית וחשובה אצל ילדים. יכולות אלו מחייבות שהילד יימצא בשלב התפתחותי מתאים מבחינה גילאית ושכלית, אך גם אם הוא נמצא בשלב ההתפתחותי המתאים, אין הדבר מבטיח כי הוא ער ומודע לעצמו ולסביבתו.
אנו המבוגרים: הורים/ מטפלים / אנשי חינוך יכולים באמצעות המשחק להתוודע לעולם הרגשי של הילדים ולעזור להם להכיר, לקבל ולהרחיב את עולם הרגשות שלהם.
בשלב הראשון יש להכיר את הרגשות השונים: לזהות אותם, לתת להם שם, להבין את ההבדלים בין רגש לרגש. היכרות זו מאפשרת להרחיב טווח רגשות, להבין מתי הרגשות השונים מופעלים, לקבל רגשות, גם כשהם לא נעימים, ולהבין שהרגשות האלה, הלא נעימים, הם לגיטימיים – "הנה, יש עוד אנשים שמרגישים כמוני".
יש להתייחס להבנת הרגשות בהתאם לגיל הילד. עם ילדים צעירים יותר יש להתמקד ברפרטואר מוגבל של רגשות, כגון שמחה, כעס, פחד, עצב, קנאה, ביישנות ואהבה. עם ילדים בוגרים יותר ניתן להרחיב את הרפרטואר לרגשות נוספים, דוגמת אשמה, עלבון, תסכול, גאווה ועוד. יש לחדד את ההבדלים בין רגש לרגש, ולקשר בין משפחות שונות של רגשות,
מצורפים דוגמאות למשחקים שונים שניתן לשחק באותם קלפי הרגשות. אתם מוזמנים להשתמש בכולם, או בחלקם, כרצונכם:
הוראות משחק:
שלב א: מפזרים את הקלפים במרכז השולחן, כאשר פרצוף הרגש מוסתר. כל שחקן פותח שני קלפים שונים. במידה והרגש זהה, הוא מקבל אליו את הצמד הזהה ומקבל תור נוסף לשחק. במידה ומדובר בשני רגשות שונים, הרי שהופכים חזרה את הקלפים והתור עובר למשתתף הבא
המנצח הוא מי שברשותו מספר גדול יותר של זוגות קלפים.
הערות: יש לבחור מספר קלפים שמותאם לגיל הילדים, כאשר מצמצמים את הקלפים אפשר להתחיל מקלפי רגשות בסיסיים יותר- פחד, עצב, כעס, שמחה, התרגשות, כעס, לדוגמא, ובהמשך להוסיף קלפים .
שלב ב: זיהוי הרגשות – ושיח על מצבים שונים שאני מרגיש את הרגש.
משחקים כמו בשלב א'. בכל פעם שמגלים שני רגשות שונים צריך לנסות ולקשר מה יכול לחבר ביניהם. הצלחה בחיבור בין רגשות יכולה לצבור נקודה, כאשר כל 4 נקודות דינן כדין זוג קלפים זהים. בנוסף, כאשר מצליחים לגלות זוג רגשות.
מומלץ לטיפול רגשי ופתרון בעיות חברתיות.
ס SZ
דגם: | 14759 |